Openingscampagne SoLow

Share the fun!

Challenge

SoLow opent in 2022 maar liefst 10 nieuwe winkels, waarmee het totaal aantal van deze funshops in Nederland en België op 50 komt. Ondanks de A-locatie in winkelstraten en -centra blijft de naamsbekendheid wat achter. Onze uitdaging: een schaalbare (lokale) openingscampagne voor alle nieuwe SoLow winkels ontwikkelen. Zodat shoppers de formule en het assortiment leren kennen en voor betaalbare fun in hun eigen buurt bij SoLow binnenstappen!

Solution

Key message? Share the fun. Primaire doelgroep? Studenten en moeders met kinderen. Een perfecte basis om uit te werken in een 4-tal concepten. Samen met SoLow doen we reviews en aanscherpingen en kiezen we het beste concept. We stellen een middelenmix voor met de focus op lokale penetratie. Zoals een (D)OOH campagne om awareness te creëren rondom de opening van nieuwe SoLow winkels, met ondersteuning van een social advertising campagne. Daarmee vergroten we tegelijkertijd de totale naamsbekendheid.

De openingscampagne intensiveren we door ook instore dezelfde beleving te creëren: met raamstickers (gebaseerd op SoLow Instagram stickers), grote etalageposters en een promotieteam dat flyers uitdeelt.

Deliverables

Van concept naar meer naamsbekendheid: we laten iedereen in het winkelgebied zien, horen én weten wat je bij SoLow kunt vinden. Dat doen we met:

  • Key visual + campagneregel
  • Campagnebeelden
  • Activatie-ideeën rond de winkel + op social
  • POS materiaal
  • Assets voor lokale media Abri’s en digital-out-of-home (DOOH)
  • Assets voor social en beheer local advertising campaign (Instagram, facebook en Snapchat)
  • Filters voor Instagram

Het winkelbezoek stijgt: ook de nieuwe SoLow winkels lopen goed. Share the fun, let’s grow!

Lift me up